O przypadkach, w których dzieci dokonują różnego rodzaju mikropłatności przy pomocy kart płatniczych niczego nieświadomych rodziców słyszy się całkiem często, szczególnie w przypadku Fortnite’a czy FIFY. Podobna sytuacja spotkała pewnego mieszkańca Wielkiej Brytanii, jednak tym razem dotyczyła ona gry Roblox i była wyjątkowo bolesna dla portfela rodziciela.
Podczas programu Jeremy Vine Show na kanale BBC, 72-letni Steve Cumming opowiedział o sytuacji, która przydarzyła mu się w kwietniu tego roku. Jego 11-letnia córka, poprosiła go wówczas o pozwolenie na dokonanie transakcji w wysokości £4.99 (25 zł) w grze Roblox. Mężczyzna wyraził zgodę na zakup i pozwolił córce skorzystać z karty płatniczej dnia 16 kwietnia. Ojciec dziewczynki wyznał, iż nie należy do osób „technologicznych”, przez co nie korzysta on z bankowości internetowej, a ze względu na pandemię, przez ponad miesiąc nie odwiedzał banku oraz unikał korzystania z bankomatów. Cumming doznał istnego szoku, gdy po dłuższym czasie ujrzał spis transakcji ze swojego konta. Jego oczom ukazała się obszerna lista niedokonanych przez niego płatności, które łącznie wyniosły dokładnie £4642 (około 23000 zł)!
„Byłem strasznie zszokowany widząc setki transakcji na kwoty między £0.99, a £9.99. W pierwszej chwili pomyślałem, że padłem ofiarą oszustwa” – wyznał Cumming
Sprawczynią całego zamieszania okazała się oczywiście być jego córka, która tłumaczyła, iż była pewna, że wydaje „pieniądze z Monopoly”, a nie te prawdziwe, regularnie wypływające z przypisanej do jej konta karty ojca. Mężczyzna powiedział, że był zaskoczony tym, jak gra przeznaczona dla tak młodych graczy, może pozwalać dzieciom na wydawanie tak dużych kwot bez wiedzy rodzica. Finansowa tragedia doczekała się jednak happy end’u, bowiem twórcy gry, w tym przypadku, zdecydowali się na pełny zwrot pieniędzy.
„Przykładamy dużą uwagę do tego, aby przeciwdziałać nieautoryzowanym transakcjom dokonywanym przez dzieci, bez wiedzy rodziców. W tego typu przypadkach, kiedy tylko jest to możliwe, staramy się zapewnić pełny zwrot poniesionych kosztów.” – powiedział przedstawiciel Roblox Corporation
źródło: TechSpot