Zajęło to blisko dwa lata, ale teraz otwarcie można powiedzieć, że studio Innersloth rozbiło bank. Ogromny sukces Among Us kilka dni temu zmusił deweloperów do wycofania się z planów stworzenia sequela gry. Statystyki z ostatniego weekendu są dobitnym potwierdzeniem tego, że była to bardzo dobra decyzja.
Nieco ponad 3 tygodnie temu, doniesienia o weekendowych statystykach Among Us zszokowały branżę. Twórcy tytułu pochwalili się wówczas tym, że w w szczytowym momencie, w astronomiczną mafię grało 1,5 miliona osób jednocześnie. Popularność gry Innersloth – mimo, że już w tej chwili kosmiczna – wciąż zdaje się nabierać rozpędu, bowiem w ten weekend, Among Us pobiło wyżej wspomniany wynik prawie trzykrotnie, odnotowując w pewnym momencie 3,8 miliona aktywnych graczy!
Mobile and PC combined had 3.8M concurrent last weekend. Not downloads (>100M), not daily active (>60M).
— Forest (@forte_bass) September 28, 2020
Nie udostępnione zostały żadne informację dotyczące rozkładu tej imponującej liczby na poszczególne platformy, jednak zgodnie z raportem Steam Charts, w sobotni wieczór w tytuł grało 438 tysięcy graczy pecetowych. Można więc śmiało powiedzieć, że znaczna większość graczy korzysta ze smarftonowej wersji gry, co nie jest aż tak dziwne, zważywszy na to, że – w odróżnieniu do wersji PC – jest ona darmowa. Omawiane statystki w połączeniu z ponad 100 milionami pobrań gry oraz średnio 60 milionami osób grających każdego dnia są wręcz niebywałe, zwłaszcza, że Among Us, jeszcze kilka miesięcy temu, ogrywane było przez maksymalnie kilka tysięcy osób dziennie – i to w szczytowych momentach.
źródło: GRY-OnLine.pl