Pomimo spolaryzowanych opinii graczy, Cyberpunk 2077 sprzedaje się wyśmienicie, czego dobrym potwierdzeniem jest fakt, iż – zgodnie z raportami deweloperów – gra zwróciła już całość kosztów produkcji oraz marketingu. Wyjątkowo dobrze tytuł radzi sobie w Chinach, gdzie mimo braku oficjalnej daty premiery, Night City zaintrygowało miliony graczy.
Najnowsza produkcja rodzimego CD Projekt RED jest obiektem masowego zainteresowania, nawet w krajach, w których nie doczekała się ona swojej oficjalnej premiery. Za przykład posłużyć mogą Chiny, gdzie po tytuł można co prawda sięgnąć dzięki platformom takim jak GOG czy Epic Store lub zamówić jego wersję fizyczną z zagranicy, jednak nie trafił on do oficjalnej dystrybucji na terenie kraju. Znany analityk branżowy, Daniel Ahmad, udostępnił na Twitterze interesującą statystykę, która potwierdza, iż to właśnie w Chinach złożono największą ilość preorder’ów pecetowej wersji Cyberpunk 2077. Dowodem na ogromne zainteresowanie rodzimą produkcją w Państwie Środka są również statystyki dotyczące gameplay’owych streamów – które w dzień premiery gry – oglądało ponad 19 milionów widzów na ponad 7,500 kanałów.
Cyberpunk 2077 is off to a great start in China
On its first day, more than 19m cumulative viewers tuned in to Chinese game streaming sites to watch more than 7,500 streamers play the game
China was also the #1 market for PC pre-orders at one point and day 1 sales are strong https://t.co/Gg5gn9Lyeo
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) December 11, 2020
Mimo wielu wytykanych wad, produkcję od CD Projekt RED można uznać za zdecydowany sukces finansowy. Miejmy nadzieje, że wszelkie występujące w grze niedociągnięcia zostaną wkrótce załatane przez odpowiednie łatki, czego życzę i sobie i wam(a w szczególności posiadaczom wersji na konsole poprzedniej generacji).
źródło: GRY-OnLine.pl