Po zawrotnej ilości zmian optymalizujących rozgrywkę Pokémon GO do obecnych warunków, Niantic wraca do korzeni prezentując nowe funkcje, które maja pojawić się w aplikacji już niebawem. Firma tym razem wzięła na warsztat, kluczowy dla gry, aspekt AR, który już wkrótce zostanie wyraźnie ulepszony.
Reality Blending
Niantic zamierza wzbogacić zawartą w grze funkcję AR+ (znane teraz jako Niantic AR) o znacznie dokładniejsze wykrywanie obiektów w przestrzeni, co pozwoli uzyskać efekt “wtapiania się w rzeczywistość”. Pokémony napotykane w rozszerzonej rzeczywistości nie będą już, niczym naklejka, nałożone na ekran telefonu, a zaczną być wiarygodnie zasłaniane przez większe obiekty. Funkcja nie prezentuje się jeszcze idealnie, jednak jest to zdecydowanie krok w dobrą stronę. Początkowo, Reality Blending, ma trafić na telefony Samsung oraz Google Pixel, jednak z czasem ma być udostępniona dla wszystkich smartfonów, zdolnych do obsługi AR.
Serebii Update: Niantic announces new features coming to Pokémon GO: Reality Blending, which allows objects to block Pokémon in AR mode and PokéStop scanning coming to some phones. Details being added @ https://t.co/gDbXkHSvkT pic.twitter.com/FDxnW8T7vb
— Serebii.net (@SerebiiNet) May 26, 2020
Mapowanie PokeStopów
Mimo iż Pokémon GO z roku na rok oferuje coraz większy wachlarz funkcji, sama “mapa świata”, na której oglądaniu spędza się w sumie najwięcej czasu, wciąż prezentuje się dosyć nijako. Niantic zamierza znacznie ubarwić świat przedstawiony na ekranach telefonów, dodając do niego pełnoprawne skany w 3D realnych obiektów, których stworzeniem zajmą się sami gracze. Do aplikacji ma trafić funkcja, która pozwoli trenerom na nagranie krótkiego wideo ukazującego danego PokéStopa z jak największej ilości kątów. Po otrzymaniu dostatecznej ilości danych, będzie on mógł być żywcem przeniesiony do gry, jako element jej otoczenia. Dostęp do funkcji, początkowo mają otrzymać jedynie gracze na 40 poziomie, a w kodzie gry już teraz znajdują się medale za rzetelne wykonywanie licznych skanów. Póki co nie podano dokładnej daty implementacji wspomnianych funkcji do gry.