Najnowsza produkcja twórców Honkai Impact 3rd cieszy się coraz większym zainteresowaniem graczy, którzy do tej pory z niedowierzaniem patrzą na to, jak wiele zawartości oferuje bezpłatny Genshin. Tytuł radzi sobie wyśmienicie, przede wszystkim na rynku mobilnym, generując zawrotną sumę 100 milionów dolarów, w pierwsze 14 dni od premiery.
Pomimo wielu zarzutów dotyczących wybrakowanego multiplayera oraz nadmiernej inspiracji Breath of the Wild, opinie graczy o nowym dziecku studia MiHoYo są w większości pozytywne. Na samych urządzeniach mobilnych, Genshin Impact, zostało pobrane ponad 23 miliony razy w ciągu pierwszego tygodnia, a w ciągu kolejnych siedmiu dni, przyniosło chińskiemu deweloperowi, łącznie ponad 100 milionów dolarów zarobku. Podobno dokładnie tyle wynosił budżet gry oraz wszystkich związanych z nią zabiegów marketingowych, a więc mimo finansowego rozmachu, zwrócił się on bardzo szybko.
Źródłem monetyzacji gry są mikrotransakcje, które są charakterystyczną cechą gier z mechaniką gacha. Uzbierane w grze waluty możemy wymieniać na losowanie nowych postaci oraz przedmiotów, kosmetykę elementów wyposażenia czy różnego rodzaju bonusy, które szczególnie chętnie kupowane są przez graczy z USA, Chin oraz Japonii.
źródło: PPE
“Źródłem monetyzacji gry są wszechobecne mikrotransakcje, które są charakterystyczną cechą gier z mechaniką gacha.”
Wszechobecne? No chyba nie. W tej grze nie ma ani grama irytujących mikrotransakcji.
Wydałem łącznie 5 dolarów na miesiączny pakiet.
Mam 30lvl AR i pod and 60h. Bawię się o niebo lepiej niż przy jakimkolwiek ZACHODNIM (japońskie gry to co innego) tytule AAA wypuszczonym przez ostatnie 10 lat 🙂
A gra zarabia bo jest po prostu dobra. Świetny soundtrack, genialne aktorstwo głosowe (japońska ścieżka dialogowa, czyli ta polecana przez samych twórców w każdym języku na ich stronie to jedni z najlepszych aktorów głosowych obecnych czasów), ciekawy świat oraz system walki oraz naprawdę fair system płatności.