W ostatnim tygodniu marca bieżącego roku, potężnym viralem stał się news dotyczący nauczyciela pracującego w jednej z kalifornijskich szkół. Pedagog Charles Coomber przeprowadził wówczas lekcję matematyki korzystając z gry Half-Life: Alyx. Okazuje się, że nietypowy pomysł realizacji VR-owych zajęć podchwyciła jedna z poznańskich placówek.
Pomysł Amerykanina został zaskakująco szybko podchwycony przez poznański Zespół Szkół Gimnazjalno-Licealnych nr 33, bowiem tamtejsi nauczyciele przeprowadzili podobne zajęcia równo 7 dni po premierze popularnej w sieci lekcji matematyki. Wykorzystanie VR-owego tytułu od Valve Software miało na celu zachęcenie uczniów do uczestnictwa w zajęciach online podczas kwarantanny. Pomysł został ciepło przyjęty przez uczniów, którzy mogli cieszyć się nietypową formułą zajęć z aż 6 przedmiotów – w tym angielskiego oraz matematyki.
Umożliwieniem wspomnianego przedsięwzięcia zajęła się firma OFFshot, która zapewniła szkole wymagany sprzęt do wirtualnej rzeczywistości oraz kopię gry Half-Life: Alyx. Pracujący w poznańskiej szkole nauczyciele uważają, że projekt zdecydowanie zainteresował zarówno młodszych jak i starszych uczniów, co zdecydowanie było najważniejszym celem tego niecodziennego rozwiązania.
“Wierzymy, że uczniom podobały się zajęcia. Widzieliśmy jak zarówno starsi jak i młodsi uczniowie chętnie dołączają do transmisji na Facebook’u, aby je oglądać. Wnioskując po komentarzach oraz wysyłanych emotikonach, bardzo polubili tą nietypową formę lekcji. Mamy nadzieje, że coś z nich wyciągnęli – ale to już czas pokaże!” – wyznała Katarzyna Sut, nauczycielka j. angielskiego oraz hiszpańskiego w ZS nr 33 w Poznaniu
źródło: GRY-OnLine.pl