Rezygnacja z rozegrania meczu jeszcze w lobby wyboru bohatera to dosyć częste zjawisko, które w krytycznej sytuacji pozwala nam choćby ominąć gry z wyjątkowo toksycznym graczem lub trollem. Obecnie dodge rozgrywki skutkuje odjęciem małej ilości LP oraz krótką karą czasową, jednak Riot Games zamierza wprowadzić w tym zakresie nieco większy rygor.
Główny Gameplay Designer firmy, Mark „Scruffy” Yetter, wyjaśnił kilka nadchodzących zmian w procesie matchmaking’u, w jednym z ostatnich wpisów deweloperskich. Te mają głównie dotyczyć wspomnianego dodge’owania rozgrywek, które według Riot Games są przez niektórych graczy nadużywane.
„Wychodzenie z meczu podczas wyboru bohatera odbija się na pozostałych 9 graczach, którzy są z powrotem odsyłani do kolejki i muszą spędzić jeszcze więcej czasu, aby w końcu zacząć grę” – twierdzi pracownik Riotu
Firma zamierza wydłużyć czas możliwego ponownego zastosowania mechaniki, aby oduczyć niektórych graczy jej nagminnego używania. Zwiększona ma zostać także kara w postaci ujemnego LP, która teraz wynosi -3 w przypadku pierwszego dodge’a i -10 za każdy kolejny raz w ciągu 24 godzin. Nie jest jeszcze konkretnie powiedziane ile więcej będzie nas kosztować dodge gry, ale jak twierdzi Riot – „będzie to ilość wystarczająca, aby każdy zastanowił się dwa razy zanim opuści lobby”.