Po niekwestionowanym sukcesie gry Pokemon GO, swoich sił w rzeczywistości rozszerzonej postanowili spróbować między innymi Harry Potter (Wizards Unite) oraz Minecraft (Minecraft Earth). Ani im, ani żadnej innej aplikacji AR, nie udało się choćby zbliżyć do popularności mobilnych poksów, jednak teraz, spróbuje tego dokonać The Witcher: Monster Slayer.
Stworzenia gry AR opartej na wiedźmińskim uniwersum podejmie się warszawskie studio Spokko, będące częścią rodziny CD Projektu. Debiutancka produkcja firmy będzie opierać się na zasadach znanych z wspomnianego wcześniej Pokemon GO, jednak zamiast łapać stworki – będziemy na nie polować. Gracz otrzyma możliwość stworzenia własnego wiedźmina, którego zadaniem będzie wybicie wszystkich kreatur grasujących w świecie gry, bazującym na realnej lokalizacji. Poza wykonywaniem typowych, wiedźmińskich obowiązków, gra ma zawierać rozbudowaną kampanie fabularną, opcje craftingu (mikstury, uzbrojenie etc.) oraz możliwość spotkania postaci niezależnych, oferujących nam różnego rodzaju misje poboczne. Pierwszy zwiastun mobilnego Wiedźmina możecie zobaczyć poniżej:
…a tutaj pierwszy materiał z rozgrywki:
Akcja gry ma rozgrywać się na długo przed wydarzeniami znanymi z książek Andrzeja Sapkowskiego. W rzeczywistości rozszerzonej przyjdzie nam zetknąć się z kilkudziesięcioma różnymi przedstawicielami wiedźmińskiego bestiariusza, a ten ma być regularnie aktualizowany o coraz to nowych oponentów. Data premiery The Witcher: Monster Slayer jest póki co nieznana. Możemy się domyślać, że tytuł wydany zostanie w formule free-to-play z możliwością typowych dla gatunku mikropłatności.